- Wissenschaftliche Mitarbeiterin
Fachgebiete
-
Psychologie
Tätigkeitsschwerpunkte
Mitgliedschaften
-
International Association for Languages and Intercutltural Communication (IALIC)
Publikationen
2023
Training service providers to work effectively with interpreters through educational videos: A qualitative study
Hanft-Robert S, Emch-Fassnacht L, Higgen S, Pohontsch N, Breitsprecher C, Müller M, Mueller J, Mösko M
INTERPRETING. 2023;25(2):274 - 300.
2022
Review: Universal mental health interventions for young students in adverse environments – a systematic review of evaluated interventions
Higgen S, Mueller J, Mösko M
CHILD ADOL MENT H-UK. 2022;27(3):281-293.
2020
Qualitätsstandards und Mindestanforderungen für die Qualifizierung von Dolmetscher*innen für die soziale Arbeit in Deutschland
Breitsprecher C, Mueller J, Mösko M
2020.
Quality standards and minimum requirements for the qualification of interpreters in social work settings in Germany
Breitsprecher C, Mueller J, Mösko M
2020.
Are multilinguals the better academic ELF users? Evidence from a questionnaire study measuring self-assessed proficiencies
Siemund P, Mueller J
2020. Language Change: The impact of English as a Lingua Franca. Mauranen A (Hrsg.). 1. Aufl. John Benjamins Publishing Company, 234-266.
2019
Book Review: Rabe, Frank: Englischsprachiges Schreiben und Publizieren in verschiedenen Fachkulturen: Wie deutschsprachige Forscher mit der Anglisierung der Wissenschaftskommunikation umgehen
Mueller J
Journal of English as a Lingua Franca. 2019;2019(8(1)):167 - 172.
Randomized controlled trial of the Circle of Security-Intensive intervention for mothers with postpartum depression: maternal unresolved attachment moderates changes in sensitivity
Ramsauer B, Mühlhan C, Lotzin A, Achtergarde S, Mueller J, Krink S, Tharner A, Becker-Stoll F, Nolte T, Romer G
ATTACH HUM DEV. 2019 [Epub ahead of print];1-22.
2018
English as a lingua franca at the multilingual university: a comparison of monolingually and multilingually raised students and instructors
Mueller J
2018. Foreign Language Education in Multilingual Classrooms. Bonnet A, Siemund P (Hrsg.). 1. Aufl. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company, 359 - 380.
Training in community interpreting: a systematic review of evaluated programmes
Mueller J, Breitsprecher C, Schulz H, Mösko M
EUR J PUBLIC HEALTH. 2018;28(1):70 - 71.
2017
Mehrsprachigkeit in der nachhaltigen Universität. Projektbericht
Projektbericht. Hamburg: Universität Hamburg. 2017.
2016
Parenting stress and postpartum depression/anxiety in mothers with personality disorders: indications for differntial intervention priorities
Ramsauer B, Mühlhan C, Mueller J, Schulte-Markwort M
EUR CHILD ADOLES PSY. 2016;25(6):589 - 600.
Letzte Aktualisierung aus dem FIS: 21.12.2024 - 02:32 Uhr